Η
Πολεοδομική Ανάλυση του Δήμου Χαλανδρίου. Οι Πολεοδομικές και Κυκλοφοριακές
Επιπτώσεις από τα Μεγάλα Έργα του Λεκανοπεδίού που Πραγματοποιούνται
στην Περιοχή.
Το
αντικείμενο που πραγματεύεται η παρούσα διπλωματική εργασία, είναι
η μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης καθώς και των πολεοδομικών και
κυκλοφοριακών επιπτώσεων που αναμένονται να επιφέρουν το ΜΕΤΡΟ, η
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ και ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ. Αποτελείται από το στάδιο
΄της καταγραφής, της ανάλυσης - αξιολόγησης και της εξαγωγής συμπερασμάτων.
Αρχικά, γίνεται καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης του Δήμου Χαλανδρίου,
όπου αναφέρεται η θέση, η έκταση, τα όρια καθώς και οι πολεοδομικές
ενότητες της περιοχής. Στη συνέχεια παρουσιάζεται η ιστορική εξέλιξη
του Δήμου καθώς και ο ρόλος του στην ευρύτερη περιοχή. Ακολουθεί η
ανάλυση και επεξεργασία των πληθυσμιακών στοιχείων και τάσεων του
δήμου Χαλανδρίου καθώς και κάποια κοινωνικά - δημογραφικά - οικονομικά
χαρακτηριστικά που έχουν προκύψει από την δειγματοληπτική ανάλυση
επιτόπιας έρευνας των καταστημάτων και των κατοίκων της περιοχής και
ειδικότερα για την οικογενειακή κατάσταση, το επίπεδο μόρφωσης, τις
ομάδες των κλάδων οικονομικής δραστηριότητας κ.α.
Στη συνέχεια, αναφέρονται βασικά χαρακτηριστικά υποδομής καθώς και
στοιχεία για το φυσικό περιβάλλον του δήμου. Γίνεται ανάλυση στις
χρήσεις γης του δήμου, στις οποίες διαπιστώνεται ότι ο δήμος Χαλανδρίου
είναι μια εμπορική ζώνη που το μεγαλύτερο μέρος της χαρακτηρίζεται
γενική κατοικία, με χώρους αναψυχής, αθλητικές και εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις.
Παρατίθενται οι γενικοί όροι δόμησης και οι αντικειμενικές αξίες κάθε
ορισμένης ζώνης του δήμου. Αναφέρονται γενικά προβλήματα που προέκυψαν
από τη δειγματοληπτική ανάλυση και που βοήθησαν στον εντοπισμό των
βασικών αιτιών και συνεπειών. Επίσης, αναφέρονται τα βασικά τεχνικά
χαρακτηριστικά του ΜΕΤΡΟ, της ΕΛ.Ε.Σ.Σ και του Προαστιακού Σιδηρόδρομου
καθώς και οι πολεοδομικές, περιβαλλοντικές, κοινωνικοοικονομικές επιπτώσεις
στον Δήμο Χαλανδρίου που θα διαμορφώσουν τα νέα δεδομένα κίνησης και
οργάνωσης του χώρου μέσα από τα συνδυαζόμενα μέσα μεταφοράς..
Τέλος, παρουσιάζονται προτάσεις - τρόποι παρέμβασης και εξάγονται
συμπεράσματα.